Σάββατο 15 Απριλίου 2017

ΟινοΦιλοσοφίες Vol. 2


Ένα εντυπωσιακό ντύσιμο δεν είναι απαραίτητο ότι θα είναι πολύ ακριβό ή υπερβολικό. Θυμηθείτε πόσες φόρες έχετε μπει στο μετρό και μαζί σας στο συρμό μπήκε μια γυναίκα που με το στυλ που απέπνεε ξαφνικά όλα γύρω σας σταμάτησαν, ησύχασαν και ήσουν μονό εσύ, αυτή και μερικές εκατοντάδες σκέψεις. Μπορεί να ακουστεί υπερβολή αλλά υπάρχουν μερικές ετικέτες κρασιών που μόνο με μια ματιά σε κερδίζουν και σε ''αναγκάζουν'' να τις δοκιμάσεις και στην δοκιμή, είσαι εσύ, το κρασί και εκατοντάδες σκέψεις.
Είναι τελικά τόσο σημαντικό να δαπανήσει χρόνο και χρήμα ο οινοποιός για την ετικέτα του κρασιού;
Εξάλλου είναι κάτι που ο πελάτης δεν θα γευτεί, επίσης ο οινοποιός έχει δαπανήσει τόσο πολύ χρόνο για να είναι το "παιδί" του άξιο του ονόματος που θα φέρει, γιατί να δώσει έμφαση και στο "ντύσιμο" αφού αυτό στην τελική, με μια μικρή σκέψη μπορείτε να πείτε πως, δεν θα χρησιμεύσει πουθενά.
Εάν ρωτήσετε έμενα, θα σας πω πως στην εποχή που ζούμε, η ετικέτα και η εμφάνιση του κρασιού, εάν δεν παίζει εξίσου σημαντικό ρολό με το περιεχόμενο σίγουρα είναι κάπου κοντά, όπως και παρά πολλά πράγματα στην καθημερινότητα μας στηρίζονται στην εμφάνιση.
Εξάλλου παρά πολύ έχουν πρόβλημα στο να συγκρατήσουν ένα όνομα, οπότε όταν σου κάνουν περιγραφή για ένα κρασί που δοκίμασαν και τους έκανε τρομερή εντύπωση, μπορούν να θυμηθούν να σου πουν μερικά στοιχειά που ανακάλυψαν στα αρώματα και στην γεύση του κρασιού, αλλά συνήθως δεν μπορούν να θυμηθούν το όνομα του, σίγουρα όμως θα θυμούνται την ετικέτα ειδικά όταν αυτή ήταν ιδιαίτερη και καλοσχεδιασμένη.
Βλέποντας το όνομα ενός γνωστού οινοποιού ή μιας αγαπημένης ποικιλίας δεν θα δώσεις έμφαση στην εμφάνιση, ας το δούμε και λίγο ανάποδα όμως, εγώ προσωπικά λοιπόν εάν μια ετικέτα μου κεντρίζει το ενδιαφέρον, πολύ πιθανό να αγοράσω το κρασί χωρίς να ψάξω πολλές λεπτομέρειες και ας μην είναι τόσο γνωστός ο οινοποιός, εάν δεν το αγοράσω, μόνο το γεγονός ότι πλησίασα είναι σημαντικό βήμα, αφού θα μου αποτυπωθεί η ετικέτα.
Εάν το δω και σε επίπεδο social media, δεν υπήρξε πότε μια ωραία ετικέτα την οποία δεν την έβγαλα φωτογραφία για να την μοιραστώ στους λογαριασμούς μου, κάτι που μεταφράζεται σε δωρεάν διαφήμιση για το κάθε κτήμα. Επιπλέον θυμηθείτε λίγο, πως δυστυχώς, οι κάβες της γειτονιάς, λόγο μεγάλης σχετικά διαφοράς τιμών, έχουν "πεθάνει" οπότε οι περισσότεροι αγοράζουν στα σουπερμάρκετ το κρασί που επιθυμούν, οπού εκεί δεν υπάρχει ένα άτομο να σε καθοδηγήσει, οπότε κατευθείαν θα πας σε κάποιο γνωστό κρασί ή θα επιλέξεις κάτι που ανάμεσα σε 100 φιάλες θα σου κινήσει το ενδιαφέρον, δεν χρειάζεται αυτή η ετικέτα να είναι υπερβολική απλά πρέπει να είναι να αρκετή για να με κάνει να πλησιάσω και να πάρω την φιάλη στα χεριά μου, το πρώτο βήμα λοιπόν έγινε, εκεί έρχεται και παίζει ρολό το δεύτερο σημείο για έμενα, εάν η φιάλη είναι ελαφριά θα πω ασυνείδητα πως δεν έχουν επενδύσει στην προστασία του κρασιού, θέλω να αισθάνομαι πως η φιάλη είναι το κατάλληλο "περιτύλιγμα" για το αγαπημένο μου προϊόν, οπού για άλλη μια φορά θα δαπανήσω ένα χρηματικό ποσό το οποίο προφανώς και δεν μου περισσεύει αλλά θέλω να το αγοράσω για δική μου διασκέδαση, ποσό μάλλον όταν είναι και χόμπι μου το κρασί. Οπότε μια καλή ετικέτα θα με κάνει να πλησιάσω, μια σωστή φιάλη θα με κάνει πιο θετικό και τέλος αυτό που μπορεί να ολοκληρώσει το σύνολο είναι η περιγραφή την οποία βέβαια δεν συναντάμε πάντα, θα ήθελα όμως να παρακαλέσω όσους γράφουν μια περιγραφή καλό θα ήταν να μείνουν στα χαρακτηριστικά του κρασιού γιατί περιγραφές του τύπου "το κρασί θυμίζει στην μύτη καλοκαιρινή αύρα από παραλία ενός νησιού του Αιγαίου και στο στόμα έχει μερικές ιδέες από Αυγουστιάτικη πανσέληνο" είναι περιγραφές αστείες και ανούσιες μιας ξεπερασμένης εποχής, εάν υπάρχει λοιπόν περιγραφή θα ήθελα, εσύ αγαπητέ που την δημιουργείς, να με προϊδεάσεις για το τι θα δοκιμάσω με βάση τα χαρακτηριστικά του κρασιού και εάν θες μπορείς να μου προτείνεις και κάποιο φαγητό για συνδυασμό.
Κλείνοντας λοιπόν και επαναφέροντας την παρομοίωση που κάνω στην εισαγωγή με μια γυναίκα, θα έλεγα πως το ντύσιμο θα με φέρει πιο κοντά, έτσι ώστε να μιλήσω μαζί της, η πρώτη μας μικρή συζήτηση ουσιαστικά θα είναι η περιγραφή για το τι θα περιμένω στο πρώτο ραντεβού μας. Έτσι λοιπόν, όπως και στην καθημερινότητα, οι σχέσεις των ανθρώπων δημιουργούνται μετά από γνωριμίες και συζητήσεις με βασικό συνήθως έναρξης, η πρώτη καλή εντύπωση.
Κάπως έτσι πρέπει και οι ετικέτες να σε προκαλούν να πλησιάσεις, να πάρεις την φιάλη στα χεριά σου και τελικά να δοκιμάσεις το περιεχόμενο,
#KeepCalmAndDrinkGreekWines λοιπόν με κρασιά που έχουν όλο το σύνολο.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου